dinsdag 8 maart 2016

Bericht van Dajo

Dajo heeft in twee mailtjes wat uitgebreider van zich laten horen. Z'n eigen blog gaat niks worden maar voor de nieuwsgierige volgers hier de mailtjes van Dajo:
hallo iedereen,

deze computer heeft geen nederlanse spellings control en na meer dan een jaar is het Nederlands wat stroef dus sorry daar voor :p

maar goed, ik zit nu in een oud camperbusje die boven op de heuvel staat. dat is het kantoor want daar is bereik. als ik hier uit het raam kijk zie ik een strak blauwe lucht een glooiend landschap met wijngaarden en her een der een gigantische oude eucalyptus boom.

dit alles is in Bridgetown een klein dorpje ongeveer 350km te zuiden van Perth. dit gebied is denk ik erg goed te vergelijken met Zuid-Frankrijk of Italië of zo iets heel veel boomgaarden met van alles en nogwat en heel veel wijn. het dorpje zelf is ook een interessante plek omdat hier vrij veel kunstenaars en muzikanten en dat soort mensen heen trekken wat zorgt voor en erg goede sfeer. ik werk hier op een "kleine" wijn  boerderij van ongeveer 350 hectaren maar niet alles is wijn hij heeft ook ongeveer 1000 merino schapen en heel veel bush. mijn baas is een hele vriendelijke man die met van alles en nogwat bezig is. een beetje jaap hoekspaans achtig misschien. ik ben bij hem in vaste dienst maar het voelt alsof ik nog geen dag gewerkt heb omdat elke dag anders is en ik zo veel leer.

voor ik hier aankwam was ik nog in de andere kant van dit continent en ik ben samen met een Duitse jongen die ik ontmoet had hierheen gereden dat was ongeveer 3500 kilometer en nu ik dit gereden heb lijkt niks meer ver weg :p  van deze afstand is er ongeveer 2000 kilometer outback. en het is heel indrukwekkend om daar door heen te rijden er is daar namelijk op een paar tankstations en trucker cafés na echt helemaal niks. dat klink misschien heel saai maar het is ontzettend indrukwekkend.


tja verders is mijn inspiratie nu een beetje op ge raakt maar het lijkt mij een leuk idee als je een paar specifieke vragen of onderwerpen stuurt waar je wilt dat ik iets over vertel dan zal ik dat doen er is namelijk zo veel gebeurt en ik heb zo veel gezien dat het moeilijk is om er een verhaal van te maken


Haay,
Hier een paar foto's een verhaal.
Het werk wat ik hier doe is veel verschillende dingen. Veel voorbereiding voor het plukken zoals het snoeien van de druiven en het ophalen van de netten. Ook veel testen op de druiven om te kijken hoeveel procent suiker er in zit. Verder veel druiven plukken en vervolgens ritsen om de druiven van de stokjes te halen en dat wordt dan meteen in een fermenteervat gepompt.
Duizend schapen is hier niet echt veel. Als jij alleen van de schapen wilt leven heb je er 5000 nodig op z’n minst. Chris gebruik de schapen voor truien en shoarma 😛
Heb nog weinig tijd gehad om te wandelen of zo maar toffe beesten zijn hier overal. De bomen zitten vol kaketoes er woont een hagedis in  de keuken ( hij heet Hank en is ongeveer en halve meter lang )
Dit weekend weg geweest. Vissen met wat mensen op een prachtige locatie het heet Broke Inlet. Een grote baai in zee en het enige wat daar staat is een paar kleine vissershutjes en verder niks in een straal van 50 kilometer of zo. Ik had 2 vissen gevangen . Een daarvan werd bijna gevangen door een pelikaan wat wel eng was want die beesten zijn nogal groot .

Oké moet weer aan het werk Doei


als je goed kijkt zie je hier Dajo met een lampje op een uiltje of zo schijnen





Geen opmerkingen: