zondag 8 december 2019

Pakjes avond

We hadden het weer druk. Vrijdag gingen Jelka en Stijn samen naar Purmerend, Niels ging werken en had ik de oppas op Fenna en Kasper. We gingen lekker knutselen. Chaja en Oscar waren ook de hort op. Na een tijdje kwamen Chaja en Oscar weer terug. Chaja ging even iets doen en zat opeens met mijn hele kudde kleinkinderen. Wat een rijkdom!
's Middags ging Chaja in haar eentje op stap. Ze ging lekker aan de boemel en Niels en Nienke hadden de oppas. Spannend hoor. Maar het ging supergoed. Oscar heeft eerst een uur in zijn bed geslapen en daarna de rest van de avond in de draagzak en op mijn schoot. We waren erg trots op onszelf.
Oscar slaapt op mijn buik
Zaterdag was het dus de dag van pakjesavond. Het was een heel georganiseer maar, Niels ging met Jelka, Stijn, Fenna en Kasper naar het strand. Dajo en Annefloor waren onderweg en Chaja was met Oscar naar Schiphol om een paspoort voor Oscar te halen. (Mislukt. Er moet nog meer bureaucratisch gestempeld worden in de VS. Dat komt dus wel in mei). Ik maakte thuis een grote pan soep en een grote doos in orde. Toen kwamen Chaja en Oscar weer terug.
er kwam een spectaculaire reddingsactie (oefening)

Stijn klaagde dat hij nooit op het blog stond.
Chaja had nog iemand mee. Namelijk John. Dat was een verrassing voor iedereen (behalve voor Chaja, mij en de laatste dagen ook voor Niels). John verstopte zich boven en toen iedereen er was moesten Chaja en ik even iets doen met Oscars luier. Wij stopten John in de doos waarna Chaja naar beneden ging en ik even later gillend naar beneden rende om te vertellen dat er een heel groot cadeau in onze slaapkamer stond.

eerst het gedicht voorlezen

NOU MOE! John is er! Dat is een leuke surprise!

we maken van de gelegenheid gebruik om een familiefoto te maken
we gaan gezellig tekenen en kleuren
Opeens kwam Dajo aanrennen vanuit onze bus waarin Dajo en Annefloor vannacht gaan slapen. "kom kijken" riep hij. Dat deden we
bus vol pakjes!

onze amerikanen op klompen

zoveel pakjes! Dit was nog niet eens alles
Chaja valt er flauw van!
We kregen allemaal heel leuke cadeautjes en surprises. Wat een gezellig feest!





Halverwege gingen we eten



Geen opmerkingen: