maandag 26 juni 2023

Van Limburg naar Brabant naar Limburg naar Brabant met wind tegen

Vanmorgen werden we na een klamme nacht weer vroeg wakker. De tent was mooi droog en we waren vlot weg. Al om half acht zaten we op de fiets. Maar ik wil jullie het filmpje van gisteravond niet onthouden. Er vlogen allemaal watervleermuizen en dwergvleermuizen over ons plekje. KLIK
Onderweg fietsten we door de Maasduinen en kwamen  ook weer bij de sluis van het kanaal dat nergens meer heen gaat bij Reimersplas

Onderweg zagen we opeens een vlonderpad bij het beekdalen van de Heukelomse beek. We zijn met vakantie dus we gingen even over het vlonderpad lopen. Niet heel bijzonder maar toch even leuk.

Er zat bijvoorbeeld een groot dikkopje

Het vlonderpad

Een dorpje onderweg

Het was ondertussen al 10 uur en we lusten wel een kopje koffie. YES! Een koffiezet! Gesloten. Nou ja dan maar een slokje water en een banaan op het terras. Toen we bijna weg wilden gaan, kwam de eigenaar. Het restaurant bleef dicht maar we kregen wel een handje kersen van de man.

We reden door het Maasheggen landschap. Dat hield de wind lekker tegen maar, je ziet niet veel.

Bij de Niers moesten we door de koeienkuddes fietsen

We fietsten door Milsbeek en moesten dus wel even op verjaardagsvisite bij Henk. We kregen een heerlijke lunch

Daarna was het veel over de Maasdijk fietsen. Dan fiets je niet bepaald in de luwte

O, dit is nog bij de Maasheggen

93 kilometer later en eigenlijk net iets verder dan we leuk vonden, waren we bij de camping in Megen, dat was de eerste camping op de route en toevallig kenden we die camping. Daar hebben we in april ook al gestaan.
Niels had weer heerlijk gekookt!