zaterdag 10 januari 2009

We gaan voor de medailles

de Bannetocht







Vandaag was het echt schitterend schaatsweer. We moesten er dus wel aan geloven. Zelfs al hadden we niet gewild. Om half tien stonden we klaar bij het pontje Spijkerboor. Het pontje voer wel. Wij konden nét niet mee met de eerste vaart. Gelukkig. Het was een prachtig gezicht om het pontje als een ijsbreker door het ijs te zien werken. Ook op de terugweg was het pontje nog aan het ijsbreken. In het Heerenhuis schreven wij ons in voor de Bannetocht. Een klein stukje lopen, over de ringvaart de Wijde Wormer in en daar op een slootje de schaatsen aan. Op de ringvaart lagen naast een oud windwak een heleboel zwanenmosselen. Nou, op pad. Het was prachtig! De zon scheen, er was nauwelijks wind en er waren heel veel mensen op pad. Af en toe moesten we een stukje klunen. Het ijs was over het algemeen heel mooi. Op de stukken waar het echt heel erg druk was, sleet het ijs wel wat erg weg en zag je daardoor de scheuren niet zo goed. We hebben echt genoten deze tocht. 30 kilometer was eigenlijk iets te veel voor mij. Vanaf 25 kilometer was het mooie er wel af bij mij (Nienke) en deden mijn enkels niet meer helemaal wat ik wilde dat ze deden. Ik hield dapper stand en moe maar voldaan namen we om twee uur het pontje weer, naar huis.

4 opmerkingen:

Jelka zei

En kreeg je dan ook een medaille voor deze tocht? Of alleen maar eer, moeie voeten en een goede nachtrust?
Goed hoor, zo ver!
Jelka

Chaja zei

30 kilometer!? Wauw goed zeg. Ik zag op het weer bericht dat als ik aankom al het ijs waarschijnlijk weer weg is :(

Nienke zei

De medailles komen pas van de zomer of zo. Maar, dan kunnen we wel een medaille opspelden als we op visite bij de koningin gaan. En Chaja, de winter duurt nog een aantal weken. Wie weet komt er wel wéér een vorstperiode. Dan mag je mee schaatsen.

Anoniem zei

Weten jullie zeker dat de medaille voor de Bannetocht pas a.s. zomer worden verstuurd? Dat is wel heel erg laat. Jammer dat daar nergens iets over wordt gepubliceerd. Terwijl de organisatie tijdens de Bannetocht uitstekend was.