zondag 23 januari 2011

Landgoederen rond Heemstede

Voor vandaag hadden we een mooie wandeling door Heemstede-Aerdenhout uitgezocht. Een rondje van zo'n 15 kilometer langs en over allemaal landgoederen. Voor onderweg hadden we nog drie caches uitgezocht om op te pakken. De eerste bij de ruïne van het Fonteijnhuis , konden we, doordat ie verplaatst was, niet vinden. Jammer hoor. Alweer mislukt!
Maar de volgende vonden we gelukkig wel! En hoewel hij vlakbij de Glipperdreef lag, wandelden we tóch verder. We waren nét begonnen aan de wandeling. Volgende keer koffie, oké?
We liepen dus langs allerlei prachtige landhuizen en landgoederen. Eigenlijk de natuurlijke habitat van mij, heb ik vandaag besloten.
Overal zagen we sporen van herten en we zagen ze ook echt, maar niet zo dichtbij als de Edelherten in de Oostvaardersplassen. Als je genoeg inzoomt op deze foto kan je wel een clubje damherten in het land zien staan.
Landhuizen hebben dan ook nog leuke groententuinen.
We wilden best entree betalen, maar de kaartjes waren op.
Mooi he?
Kijk, wij zien dan ook allerlei GPS-bordjes, maar voor beginners als wij zijn, is het dan weer verboden toegang...
Vlakbij deze boerderij vonden we toch nog weer wat.
Onze tweede cache van de dag. Prachtig gebied. In het voorjaar moeten we er nog maar eens heen. Volgens mij staat het dan helemaal vol met bloeiende stinzeplanten.

2 opmerkingen:

Deskman zei

Ik zal een geocache onder mijn espresso-machine zetten...
Dat is vanaf het Fonteijnhuis nog geen 300 meter.
En als jullie voor het bloemencorso (16 april) de buurt bezoeken kun je de knikkende vogelmelk en allium paradoxum nog zien bij Huis te Manpad. Daarna heeft er wel iemand op gestaan...

Nienke zei

Ooooo, heb je een espressomachine? Ja, als we dat hadden geweten...
En ik wist niet dat we zó dichtbij waren, anders waren we misschien toch even binnengekomen in plaats van alleen maar langs:-D