vrijdag 29 april 2011

Cultuur en een nieuwe fiets

Wij gingen vandaag naar het Tropentheater en besloten voor die tijd even bij de vakantiefietser langs te gaan. Ik wil al heel lang een nieuwe fiets. Eentje die écht lekker fietst. Niels was ervan overtuigd dat ik dan naar de vakantiefietser moest. Ik nog niet, maar ik wilde best eens informeren. Afijn, ruim twee uur later had ik een heel mooie fiets samengesteld en was ik vele euro's armer. Maar hij is wel mooi!
Alleen meer dan dit blaadje met een plaatje heb ik nog niet. Voorlopig moet ik het hier nog zo'n 4 weken mee doen.
Hierna liepen we door de Jordaan naar de tram. In heel Amsterdaam zijn de voorbereidingen voor koninginnedag al ini volle gang. Op sommige plekken lijkt het al een beetje begonnen.
Overal stellen mensen hun plekje veilig en plakken ze stukken stoep af om bezet te houden.
Niels doet ook al mee en heeft een superplekje gereserveerd.
Maar eerst gingen we wat eten in het Soetereijn restaurant van het Tropentheater. Omdat we naar een fadovoorstelling gingen,, namen we het Portugese menu. Lekker hoor.
We gingen naar een optreden van Daisy Correia, een Nederlands-Portugees meisje dat nog een behoorlijk jonge stem had, maar toch mooie fado's bracht. Hier is een link naar haar website: http://www.daisycorreia.com/

Geen opmerkingen: