maandag 25 april 2011

Het was weer een mooi weekend

Een mooie bij zwaar van het stuifmeel op een Narsis ( soort wie o wie?)
Na 13 jaar bloeien de wilde tulpen uitbundig in onze achtertuin op hun mooie ranke steeltjes.
Weer een avond genieten in het Ilperveld tot zons ondergang in de hoop een roerdomp te kunnen zenderen. De tweede avond dat het niet lukte gisteren wel een mooie purperreiger en vanavond een hermelijn en balsende watersnippen.
Vanochtend vroeg vertrokken naar de boom die we voor Tanja in het KWF bos hebben geplant. Een prachtige ochtend met een zonnetje wat de ochtend nevel oplost. Een prachtige eerste nachtegaal zong me toe en ik kon hem mooi zien zitten. Er kwam ook nog een koekoek over ook mijn eerste dit jaar.
De Lindeboom van Tanja is goed de winter doorgekomen.
In het roggebotveld een stukje verbindingszone wat afgelopen jaar is aangelegd een wandeling gemaakt met heel veel ganzen en kikkers maar ook een mooie blauwborst (op de achtergrond een bollenveld) en 6 gele kwikstaarten en een oeverzwaluwwand met zeker 60 zwaluwen er boven.

overzicht vanaf de dijk over het roggebotveld
Op de terugweg even langs de oostvadersplassen met veel kluten en een grauwe ganzen stel met 32 pullen (dit moeten ook pullen van anderen zijn)
De merel in de achtertuin heeft het zwaar met de warmte 5 jongen en ik denk dat ze weinig eten kunnen vinden. Ik hoop dat ze het redden.
In 1998 heb ik uit de Picos de europa (N-spanje) zaad meegenomen van de witte affodil (Asphodelius alba) nu bloeit hij bijna voor het eerst. De bloemtak is wel 80 cm hoog.

Geen opmerkingen: