dinsdag 14 oktober 2014

we doen weer wat

Ik had een ochtendje vrij in Boedapest. Het was stralend weer! Echt spijt dat ik alleen dichte schoenen en lange broeken meegenomen heb. Maar goed, ik moest er dus op uit anders denkt Tom dat we nog steeds op de pier zitten. Een stukje wandelen dus,
Het Western Station of wel!Nyugati pályaudvar, van architect Eiffel (van die toren)


De eerste klas restauratie is tegenwoordig een Mc Donalds, jammer.

Bijna het gehele gebouw


Het parlementsgebouw

 Klik hier als je het dansje van de erewacht in Boedapest wilt zien. Waar ze nu bij op wacht stonden was mij niet helemaal duidelijk. Ik denk de vlag.
Morgen heb ik vrij en een fiets georganiseerd, dan ga ik daar heen

En over deze beroemde brug fietsen

Het Szabad ság ter (ter is plein) met een sovjet beeld

Maar ook een beeld over de holocaust, dus waarschijnlijk is het een plein ter nagedachtenis aan WOII

Ze hebben er nu ook iets nieuws gemaakt ter herinnering aan 70 jaar bevrijding van de concentratiekampen

Geen opmerkingen: