donderdag 13 november 2014

Nog meer Boedapest...Het houdt niet op!

Nóg een dag vrij! Weer de boel verkennen door middel van caches en zo.
Wat een fijne plek voor een boom! Of een trap.

Volgens mij is dit de roze versie van het huis van de Adams Family

Best wel veel spoorbomen! En de meeste zijn ook nog in gebruik

Maretak zomaar in de stad!

Het Museum of Fine Arts ofwel Szépmüveszeti Múzeum. Daar was op dit moment een heel bijzondere Rembrandt tentoonstelling met werken vanover de hele wereld. Nou, daar moest ik dus maar heen.

Links Frans Hals, rechts Rembrandt. Ik hou toch meer vaan Hals. Maar ik werd er bijna uitgezzet toen ik deze foto nam. Superstrnge beveiliging hier. Verder waren er vooral heel veel tijdgenoten. Vele waarvan ik de naam niet eens kende. Nou, als ze geen eigen straat hebben, stelt het niks voor. Vind ik.

Schilderij van een kindje dat een puttertje doodknijpt

Volgens de tekst was het een hawk, havik dus. Klopt dat?

Ik houd toch eigenlijk stiekem meer van wat modernere kunst. Mesdag.
De meeste zalen in het museum zien er zo uit. Er hangt best veel. Ik was ook ruim drie uur zoet en had denk ik nog niet alles gezien

Ik kom toch ook weer op gekke plekken, waar dan nog wel een zielig schilderij hangt

Mummie van Horus bij de Egyptische afdeling

Deze gouden ketting van de nijlpaarden god (naam vergeten) wil ik wel hebben.

Toen was ik klaar met het museum en liep ik toch maar even heel brutaal gewoon het badhuis binnen

Drukte van belang. Misschien moet ik er morgen of zo tóch eens in. Het is alleen wel duur. een uurtje kost ook gewoon ruim €10. Ik ben denk ik al eerder klaar ermee.


En ook bij de eerste klas ingang maar naar binnen gestapt.

Geen opmerkingen: