woensdag 28 augustus 2024

Naar de top

 Vandaag werd weer een mooie dag dus Niels had het weer op zijn heupen en we waren al om 8.15 uur op pad. Ik zal hier nu vast vertellen dat dat achteraf heel prettig was. Maar ja. Ik moet altijd alles toegeven. We liepen weer naar een andere top L'Ecoutoux

mooi schuurtje

Al snel liepen we weer heel stijl omhoog. We kregen het er best warm van.
je ziet het niet hè? Maar het is dus echt stijl

ook hier lijkt het vlak, toch zijn het hellingen van gemiddeld 13%

roodgerande houtzwam

klim, klim

Jaaaa! Bijna op de top!

Niels op de top

er lag net achter de top een cache. Kiekeboe, daar komt Nienke weer aan

Op de top had je een 360* uitzicht

als je deze drie panaoramafoto's aan elkaar denkt

dan heb je ons uitzicht

Deze hagedis probeert een wesp op te eten. Hij heeft het er niet makkelijk mee. KLIK voor een filmpje

Terug gingen we niet via dezelfde weg wat eigenlijk de wandeling was maar, Niels had op zijn TopoGPS kaartje gezien dat er een ander pad liep waardoor je een rond wandeling kon maken. Dat gingen we doen.

Je ziet het weer niet maar, we gingen langs de falaises naar beneden en het werd een steeds stijler en onduidelijker pad. Na een half uur afdalen, besloten we toch maar het oude pad proberen terug te vinden. Toen moesten we dus weer een pad omhoog vinden. Gemiddeld daalden en stegen we nu 25%. (het merendeel dalen op de billen en bij het stijgen had ik veel aan mijn korte klimwand carriere) Afijn, we kwamen weer terug op het pad en nu voelde de gemiddeld 13% van het gewone pad als erg makkelijk. Behalve dat we best moeie benen hadden. Overigens stond ik tijdens het afdalen ook nog bijna bovenop een esculaap slang. We schrokken allebei. Hij schoot weg en ik vergat een foto te maken en belandde weer eens op mijn gat.

weer terug bij de mooie schuur

bosrandparelmoer

er was ook nog een moerasgebiedje. We liepen het pad erin in.

herfststijlloze. Verder was het er doodstil. Alle beesten hielden zich stil op het heetst van de dag of ze waren veel te snel

klaverspanner

de wandeling. `het kleine kloddertje onderaan is het ommetje dat wij gemaakt hebben

hier het ommetje. Het pad heeft zelfs een naam. Vanmiddag op de camping vertelde ik de mevrouw van de camping wat we gelopen hadden. Zij wist te vertellen dat het pad afgesloten is en onbruikbaar gemaakt omdat er teveel ongelukken gebeurden. Ze was blij dat we heelhuids teruggekeerd waren


na het douchen en even relaxen moesten we weer naar een terras. Biertje, wijntje en kaasplankje.

Geen opmerkingen: