donderdag 29 augustus 2024

Veel invasieve exoten op het nieuwe kaartblad

Vandaag vertrokken we weer uit de Chartreuse. We hadden alle wandelingen die vanaf het kampeerterrein te doen waren gedaan en we hadden behoefte aan een rustdag. Dus: autorijden. Eerst een stukje over de Peage tot voorbij Lyon en daarna hadden we een route via de rode wegen uitgezocht. Jammer genoeg, of juist niet, was er een wegafsluiting dus gingen we met nog kleinere weggetjes en via de Morvan naar onze bestemming
lunchen in de Morvan
Uiteindelijk kwamen we in Nevers waar maar één camping is en in de buurt ook niet zoveel. We wilden wel eens een stadscamping. Lekker een avondje uiteten en een stad bekijken. Dus we kwamen op deze camping. Alleen nog maar plekken zonder stroom maar dat moet dan maar. Nadat de bus stond en we ingeschreven waren bij de receptie liepen we naar het stadje.

vanaf de brug is heel goed de Japanse duizendknoop en de Water Teunisbloem te zien. Allebei invasieve exoten die omdat ze zo in de rivier staan heel erg verspreid worden via de rivier. Weg kale strandjes, de broedplaats voor dwergsterntjes. Zo jammer...

Wel heel leuk. Om hier te komen moesten we over 2 onbeschreven kaartbladen. Deze vakantie al 5 nieuwe!

Het was heel warm. Benauwd. Zoals je kan zien vielen de mussen van het dak door de hitte.

Best een leuk stadje.

we hadden drie missies: een nieuwe hoed voor Niels, cadeautje voor Kasper en een lekker vegetarisch restaurant zoeken. Deel 1 en 2 zijn gelukt.

wel een lekker terrasje

reclame voor de tattoo-shop

Sequoia dendron

de Loire

bij de receptie van de camping waren ze al blij met onze groene bus. Eens iets anders. Dat kan je wel zeggen
terug op de camping ontdekte we daar ook nog Ambrosia, ofwel alsemambrosia. Nog een super invasieve exoot.

Het uit eten was niet gelukt. Er was 1 heel leuk restaurantje waar ze prima vega opties hadden maar die was vanavond gesloten. :-( Dan maar onze eigen groenten, vegaworstjes en frietjes van de campingsnackbar.
de zon zakt langzaam onder. Morgen kijken we weer verder.