zaterdag 10 april 2010

Friesland

Ra, ra, van wie zijn deze sporen aan de slootkant? Wie het denkt te weten, graag inzenden. Sporen zijn ca. 8 cm lang.
mooie hut
Vanuit de hut
Kinne en Sip bekijken het werk van Tom Tom en Sip bekijken het werk van Rita

Vandaag vertokken wij op tijd (Ja, Carry alweer!) naar Friesland. Tom vierde zijn verjaardag en er moest een tuin worden gesnoeid. Onderweg stopten we even bij de vogelkijkhut bij Kimswerd. Een prachtige hut waarvandaan we wel 2000 grutto's, een stuk of tien toppereenden heel veel scholeksters, kluten, kuifenden en grauwe ganzen konden zien. Onderweg zagen we nog een dierspoor dat we niet thuis konden brengen (prijsvraag) en op de terugweg (vlakbij Avenhorn) een visdiefje. In Ried bezochten we ook nog de tentoonstelling "Kunstig Ried" (of zo). Daar hing werk van Tom en Rita en andere kunstzinnige Riedsters. Leuk hoor! Toen snel naar huis, op naar de wijnproefavond met de buurtvereniging.

4 opmerkingen:

M en C zei

Ik twijfel tussen een rosse woelmuis reuzenformaat en een eekhoorn met geamputeerde achterpoottenen. Wat is eigenlijk de hoofdprijs?
Ik zal nog even mijn best doen om het uit te vinden. Ben dol op prijsvragen
XXX

Niels zei

Ha die Nienke en Niels,
Kunnen jullie mij helpen? Vrienden van mij zoeken een spoor. Ze zijn wel vaker het spoor bijster, want ze gebruiken geen gps.
Het zijn niet van die kenners. Ze lopen wel eens een om de kerk ofzo. En dan vind je wel eens wat. Zij willen graag weten wat het is. Jullie als ervaren spoorzoekers kunnen vast helpen. Zie foto. Graag een beetje een snelle reactie, want ze w8en met smart op de uitslag! Alvast bedankt.
Groetjes, Carry.

Jelka zei

Ik ga voor otter.
Ik weet niet of die wild in friesland voorkomen, maar ze hebben er wel zo'n centrum, misschien is er een ontsnapt?
Jelka

Unknown zei

De foto van de hut aan de binnenkant is van grote klasse, in Z/W een keer publiceren... wordt hij volgens mij nog mooier/dramatischer
groetJos