zondag 1 augustus 2010

Nienke trekt even als een Japanner door Dresden

Nou, toen had ik hotel en de omgeving bekeken en gezien dat het restaurant best duur was, toen bedacht ik dat ik maar naar de binnenstad moest. Volgens de mevrouw van de receptie moest ik uitstappen op een bepaalde halte dan zat ik in de binnenstad met alle highlights op loopafstand en ook de goedkopere restaurantjes. Het was ongeveer een half uurtje rijden met de tram. Onderweg reed ik langs een hele straat van paleizen en overal zag ik grote gebouwen, vergulde beelden en soms ook prachtige betonnen sociale heilstaat flats. Ik stapte uit en werd volkomen overweldigd door alle pompeuze barokke gebouwen. Dan te bedenken dat dit allemaal pas na 1945 weer opgebouwd is! De goedkope restaurantjes en de gezellige binnenstad heb ik niet gevonden. Ik at een pasta in een Biergarten aan de Elbe. Dat was best oke en erg goedkoop. Ik had een goed boek mee als gezelschap dus het maakte niet zoveel uit waar ik at. Waarschijnlijk was dit mijn enige mogelijkheid tot sightsee-en dus die heb ik goed benut. De rest van de week zijn we aan het werk. Zo'n k**tijd van 10 tot 20 uur. Kan je vantevoren en achteraf net niks doen.
En dan stap je uit de tram en zie je dit...

En dan overal zulke gebouwen...
Eigenlijk best een gruwelijjk plaatje op deze pilaar
Overal musicerende mensen
De Elbe oever
Vreemde kabouter
Yes! Ook nog wat vergane glorie!
Ze zijn nog steeds aan het werk in Dresden. Dat is wat ik mij alleen nog van Dresden herinner van toen wij vanuit Tsjechiƫ er doorheen reden. O ja, en de hoeren...

1 opmerking:

M en C zei

Zo, uurtje gelezen, ben weer bij. We zijn nu aan de andere kant van de gletsjer en hebben www in de hut. Duzzzzz webloggen.
Ruben heeft een superweek gletsjercursus gehad!
Nienke, wat doe je veel. Ik vind het erg dapper dat je telkens alleen op stap gaat. Ik geniet van alle leuke en mooie foto's.
Niels, beslist niet saai daar in de Beemster. Veel plezier met Dajo, Chaja en Richard!
Groeten en liefs,
Car
ook van Martin.