vrijdag 11 mei 2012

Onze eerste dag in Maryland

Ontbijt in de "gezellige"eetzaal.
 Daarna ging even een eindje struinen. Er waren wat caches die ik wilde zoeken. Jammer genoeg bleek de Highway 100 een onneembare hindernis. Er waren er een aantal zo dichtbij en toch zó ver!
Maar hier struinde ik dan wel doorheen en vond een leuke cache 

Daar hebben we het Duckje achter gelaten. Op hoop van zegen!

En als je dan het moerasje weer uitstapt, ben je hier.

Twintig meter verderop is het weer heel idyllisch. Raar land!

Zwarte gieren

Rode Kardinaal.
 Ik zag nog veel meer vogels: visarend, roodschouder buizerd, Indigo gors (heel mooi!), Mexicaanse roodmus, oeverzwaluwen, schoorsteen gierzwaluwen en
O ja, deze spotvogel (en nog heel veel broertjes en zusjes van deze)

Daarna gingen Mirjam en ik samen naar Ellicot City. Een "historic town". Vol met winkeltjes met curiosa en antiek 

Heel leuke speelgoeddwinkel

Leuke hoedjes winkel

En er was een trein/stationmuseum. Deze spoorrail is vreselijk belangrijk geweest in de geschiedenis van Amerika. Speelde een cruciale rol in de civil war. En er waren oude mannetjes die daar graag allemaal alles over wilden vertellen.

Nadat we in de Cabooze ook alles aangehoord hadden, konden we ontsnappen. Ik zocht nog twee caches en we aten wat. Daarna gingen we naar Emmy. Met Emmy en een vriendin van haar (Ethel) gingen we uit eten tot Mirjam omviel van de slaap.

1 opmerking:

Jelka zei

Ziet er uit alsof jullie het gezellig hebben! Wat is de missie van je cache-duckie??
Jelka