vrijdag 12 juli 2019

Dagje Chaja en Oscar en vreemde verwikkelingen

Gisteravond had ik een gesprekje met onze gastvrouw Amy. Ik vroeg haar waar we Nespresso-pods konden kopen omdat we ze niet tegenkwamen in de supermarkt. Ze begon toen een heel verhaal dat wij toch wel erg veel koffie dronken (pp 2 kopjes per dag) en dat dat wel heel veel geld was. Dat we haar koffiezetapparaat mochten gebruiken als we filters en koffie kochten. Ik vroeg haar welke maat filters er dan in moesten. Ze vertelde dat wij al veel minder betaalden dan eigenlijk zou moeten omdat we haar hele huis gebruiken en dat dat eigenlijk veel meer kost. Ik zei oke, dank je wel. En we trokken ons terug in de tuin. Het voelde heel vreemd alsof we iets verkeerd deden, terwijl ze op de website en toen wij binnenkwamen, zei dat we alles mochten gebruiken in huis. Ze legde uit hoe de wasmachine werkt, ze wilde de hottub uitleggen (hoefden wij niet) en alles was goed. Nu leek ze zich ongemakkelijk te voelen met ons in huis. Het voelde niet prettig. Dus vanmorgen nadat ik een stukje gerend had, reed zij weg en ik zwaaide naar haar. We gingen even op de koffie bij Chaja om een en ander te bespreken. Eenmaal binnen bij Chaja, kreeg ik een Whatsappje met het bericht dat ik naar mijn email moest kijken omdat er iets veranderd was in onze reservering. De reservering was via Chaja gelopen en zij keek dus in haar mail. Onze huur was per morgen opgezegd! Morgenochtend voor elf uur moeten we het huis verlaten hebben. Ze voelde zich na ons gesprekje van gisteren erg ongemakkelijk en wilde ons kwijt! Ze wilde ons ter gemoetkoming wel $200 teruggeven. Chaja heeft meteen met vrbo gebeld. Het bleek dat onze huisbazin fout zat. Ze mag helemaal geen gedeelde woning verhuren en als zij de huur opzegt moet ze alles terug betalen. Er was een heel uur telefoon voor nodig maar, Chaja kreeg het voor elkaar. We hebben nu vanaf zondag een AirBnB in Midtown een eigen appartementje boven de garage van die mensen. De komende twee dagen slapen we bij Cate en Pat. Pfffff, wat een gedoe! Dat geeft best wel wat stress en geen vakantiegevoel. Maar goed, we gingen lekker een stukje wandelen met Oscar.

de trotse grootouders



Oscar kan heel goed slapen


Ook deden we boodschappen voor Chaja en gingen we even naar de verschillende outdoor-winkels in Reno.

Ik kocht een heuptas, zodat ik hopelijk geen last van mijn schouders heb als ik wandel

we oriƫnteerden ons alvast op ons cadeautje voor Chaja en John

we reden even door de beroemde boog in Reno

We bleven eten bij Chaja
we bestelden de kinderstoel voor Oscar die hij krijgt van oma Mirjam. Het begint een mooie traditie te worden die kinderstoelen van oma Mirjam. Chaja en John zijn er heel blij mee!

Geen opmerkingen: