maandag 4 oktober 2021

Balen in een bubbelbad

Toen we vanmorgen wakker werden was het weer droog en zonnig. We pakten onze spullen in en reden richting Monzón want, we verwachtten nieuws van de verzekering en hoe jet verder zou gaan met onze vakantie.
onderweg zag het er weer prachtig uit

we kwamen ook een mooie kerk tegen die volgens mij nu als schuur in gebruik is

Om een uur of tien waren we in Monzón. Eerst maar eens een terrasje met koffie. Dat was nog bets moeilijk te vinden. er waren wel terrasjes maar om nou te zeggen een klein beetje aantrekkelijk...Nou nee. Uiteindelijk hadden we bijna de hele binnenstad al bekeken voor we een geschikt terrasje vonden. Na de koffie, nog steeds niet gebeld, liepen we maar omhoog naar het kasteel dat boven de stad uittorent.

Het is een rare stad. Het is een nogal vervallen industriestadje dat wel heel duidelijk zijn best doet om er toch iest moois van te maken. Allemaal beelden en poëzie op straat en op de muren maar ook mensen die in huizen wonen die nagenoeg op instorten staan.

Boven bij het kasteel (gesloten natuurlijk) belden we zelf maar met de verzekering. Na ruim 40 minuten aan de telefoon hangen, bleek dat wij zonder dat we het wisten ineens geen vervangend vervoer in onze verzekering hebben. Dus... Als de auto naar Nederland getransporteerd moet worden, krijgen wij geen vervangende auto maar moeten we naar huis. Maar de verzekering had nog steeds geen contact met de garage gehad dus ze konden nog niks zeggen. Na heel veel gebel en zo en veel frustratie (de polis moet ergens in de loop van die 25 jaar veranderd zijn zonder dat wij erop gelet hebben), besloten we dan maar vast twee koffers te kopen om onze spullen mee te kunnen nemen als we met het vliegtuig naar huis moeten. Ook dat is niet zo makkelijk. Koffers konden we alleen kopen in een stadje 20 kilometer verderop. Afijn, dat lukte nog net vlak voor siësta-sluitingtijd. Daarna gingen we maar even lunchen op het terras. Na de lunch gingen we zelf maar weer bellen naar de verzekering want we waren nog steeds niet teruggebeld. Nu bleek dat er nog steeds geen contact met de garage was geweest. We moesten in ieder geval maar een hotel voor vannacht zoeken.

we gingen even ergens buiten de stad zitten en zagen in de verte de Pyreneeën met sneeuw op de toppen. Zo mooi!

We zochten een hotel in de stad om morgen eerder bij de garage te kunnen zijn om de auto weer in te leveren. Misschien is het handiger om dan in de stad te zitten in plaats van een stuk erbuiten. We liepen naar het enige hotel in de stad. Er was nog een kamer voor ons. (morgen niet zei de man bij de receptie al)
hmmm....apart beeld

We haalden onze spullen en de auto op en gingen in het hotel.
hi hi een bubbelbad

penthouse

kleine bed
Toen we net in het hotel waren, werden we zowaar teruggebeld door de verzekering. Eigenlijk weten ze nog niet of de auto gerepareerd of getransporteerd moet worden. Dat weten ze als het goed is morgen en dan zullen we gebeld worden. Wordt vervolgt, dus. Ondertussen hebben we maar genoten van de hotelkamer met uitzicht op de gieren en het bubbelbad. We hebben lekker wat gegeten in het hotel. Afwachten...