zaterdag 9 oktober 2021

vakantie in Amsterdam en in de tuin

Weer thuis. Vrijdag gebruikten we om dingen te regelen met de verzekering, de was te doen en dat soort dingen. Er lag ook post. Het blad van PWN met daarin een leuk artikel over Niels en Martijn's werk.

 

de zelf gezaaide Brugmansia bloeit prachtig!

's Avonds gingen we even bij Cecile en DJ langs. Kijk eens wie we op de terugweg naar huis tegenkwamen. Dit was nog wel een heel kleintje.
Zaterdag, nog steeds vakantie. Nienke wilde daarom graag leuke dingen doen, maar Niels wilde in de tuin werken. Dus we deden gescheiden activiteiten.
ik was iets vroeger dan mijn tijdslot. Eerst maar even in de tuin. Daar was een tentoonstelling van Ellsworth Kelly. KLIK hier voor meer informatie


binnen begon ik met de afdeling special collections. Dit is de maquette van de vuurtoren  van Ameland

Een echte toverlantaarn. KLIK hier voor de plaatjes


daarna ging ik naar de afdeling moderne kunst. Van 1950 tot 2000.
"industriële meubels van Wim Rietveld (de zoon van...) 

Appel

O jee, nu ben ik de naam van deze kunstenaar vergeten. Jammer... KLIK hier voor een filmpje van een bewegend schilderij waarvan ik de naam van de kunstenaar ook vergeten ben.


het gebouw zelf blijft ook mooi


Daarna lekker door het zonnige Amsterdam naar huis lopen

scherphoekvedermot

Blauwe muntgoudhaan

Geen opmerkingen: