donderdag 27 oktober 2011

Ici Paris

Volgens mij ben ik dit voor het Louvre.
 Grrr! Een hotel met wifi. Maar wel zó traag dat er van alles misgaat bij het uploaden. Zo kan ik nu niet zien wat voor een foto's ik upgeloaded heb. Enigszins een gok dus welke tekst er bij het plaatje komt.
Naomi in de metro. Lekker rustig zo buiten de spits. Dat  was vanmiddag wel anders.

La cimetiere de Passy
 Vandaag deden we een wandelroute uit het boekje dat Naomi gescand had. Omdat we begonnen bij Trocadéro en daar een cache lag waar een travelbug in paste, begonnen we met het zoeken van de cache. Deze lag op een klein begraafplaatsje aan de voet van de Eiffeltoren.
Ha! een clochard onder de brug bij de Seine.

De Seine en de Eiffeltoren.

Le grand Palais. Allemaal pracht en praal. In verbouwing.
 We liepen via de Champs de Mars, het park van de Eiffeltoren, langs de Seine, naar het Palais de Tokyo. Daar bezochten we het museum voor moderne kunst. Prachtig met heel veel Matisses en Duffy's.  Daarna liepen we weer verder langs de Seine.

Les invalides 
 Naar de Invalides. We woonden de repetitie van een of ander koor bij. Dat gaf een heel bijzonder effect in de kerk.
O ja, ook nog een zelfportret met Eiffeltoren NIET in de achtergrond. Jammer. Denk hem er maar bij.

 Hier was dus het koor aan het oefenen. Als je later nog eens kijkt staat hier een klein filmpje daarvan.


De tombe van Napoleon in de Dome des Invalides. Wat een pracht en praal en kitsch!

Straatkunst

Schattig toch?;-)

Standbeeld van een mannetjes neushoorn bij Musee dÓrsay.


Op de pont Solferino hangt men tegenwoordig slotjes kin het hek als teken van eeuwige liefde. Volgens mij heb ik een keer bij Jelle Brandt Corsius gezien dat dat een oud Russisch/Kaukasisch gebruik is.

Bij de Tuillerien kan je nog steeds bootjes huren. En dat doen de kinderen nog steeds heel enthousiast.


Je kan toch vreemde dingen zien in Parijs. Nonnen, denk ik en  er  hangt iets uit het raam van het Louvre

De entreepyramide van het Louvre


Een schilderij van Holbein 

Naomi tussen de Hollandse meesters

Hier vind ik helemaal zelfstandig een cache.
Nadat we het :Louvre bezocht hadden en een kwartier voor sluiting ook nog even bij Mona Lisa op de thee zijn geweest, zijn we naar het hotel terug gegaan. Als sardientjes in een blikje met de metro naar Gare de l'Est. Het laatste stuk liepen we weer. Na een korte rustpauze aten we bij een Algerijn in de buurt. Met lekkere Algerijnse wijn erbij. Morgen nog veel te doen!

Geen opmerkingen: