woensdag 18 maart 2020

Nog even van alles nu het nog kan

Zaterdag gingen we nadat we brood hadden gehaald even naar Rheden want we hadden natuurlijk souveniertjes voor de kindertjes meegenomen. Die moesten we even langsbrengen. Fenna begon met een stukje piano te laten horen. Het jaarlijkse concert gaat namelijk niet door vanwege het Covid-19 (corona) virus. KLIK hier voor een klein stukje. 
Na een broodje gingen we even met z'n allen aan de wandel. Niels natuurlijk met de kinderen

Posbank, altijd mooi

lammetjes kijken


en aaien
Daarna gingen we weer naar huis. We hadden een kortetermijn date met ons eetgroepje. Vanavond gingen we uiteten. Nu het nog kon. Want met het virus, weet je het maar nooit. Jos en susanne gingen al niet mee omdat Jos naar huis gestuurd was omdat hij snotterig was en natuurlijk zelf ook in de risicogroep zit. De rest ging wel lekker eten bij de Libanees in Purmerend.

Het was lekker en gezellig en maar goed ook want de volgende dag werden alle restaurants gesloten.
Niels had afgesproken te gaan zagen bij Jaap en Diane. Ik ging later op de dag er ook heen. Lopend. Het was de eerste keer deze lente dat ik overal grutto's, kieviten, scholeksters en een enkele tureluur hoorde jubelen en baltsen. Zo heerlijk.
de foto's lukten niet. Dan maar nog een keer smienten. Maar die moeten nu wel zo'n beetje vertrekken van mij. Zij zijn wintergasten. (jahaaaa, ik weet dat er ook veel blijven. Ik wil ze alleen niet meer zien. Zij verbeelden de winter)

Stel je hier de geluiden van de vogels bij voor.

we aten ook gezellig bij Jaap en Diane.

Geen opmerkingen: