donderdag 17 februari 2011

De gevaarlijke natuur in the Everglades!

Oeps, ik kom er nét achter dat ik de foto's verkeerd om het opgeladen. Nou ja, dan lezen jullie het bericht maar verkeerd om. Sorry! Nou, dit heb je dus allemaal zeker nodig om te overleven in Florida!
Ook je auto is niet veilig in dit gevaarlijke gebied.
Let op! Dit is geen alligator maar een zeekrokodil! Deze zijn écht gevaarlijk. Ze zijn veel agressiever, onvoorspelbaarder en nog iets groter dan alligators. Iedereen heeft een heilig ontzag voor deze dieren terwijl de mensen gewoon tussen de alligators gaan zwemmen.
Deze is niet gevaarlijk, maar wel heel bijzonder. Het is een zeekoe. Ze (koeien zijn meisjes) kwam ineens boven in het haventje waar we even wat dronken.
Visarend met vis. Altijd mooi.
Deze steentjes, zijn geen stenen maar Willets, een soort steltloper die wat weg heeft van een grutto. Er zaten ook een paar marmergrutto's tussen, maar die zijn op de foto geloof ik niet zichtbaar.
Mooi he? De Gabon specht. Een gevaar voor de bomen.
Monarchvlinder.
Hier word ik nog een laatste keer hevig aangevallen door de muggen. We moesten een stuk door het bos lopen. Dat was echt heel erg. Lange broeken, lange mouwen, dichte schoenen en heel veel deet wilden niet helpen. We zijn na een half uurtje gevlucht en zochten snel de open vlakte weer op.
Dit is een roodschouderbuizerd, geloof ik. Ik weet het even niet meer. Maar hij zat daar wel mooi verwapperd te wezen.
Dit was het uitzicht uit de tent toen we 's morgens wakker werden. Geweldig toch? Allemaal pelikanen, steltlopers, aalscholvers, schaarbekken en meeuwen. En zon.

Geen opmerkingen: