zaterdag 12 februari 2011

uiterst Zuidelijk

Vanmorgen gingen we weer op pad. Eerst naar een geldautomaat en we wilden ook naar een Starbucks voor koffie, maar die konden we niet vinden. Op weg dan maar. Onderweg kwamen we ondanks de drukte al snel allemaal mooie stekkies tegen waar allemaal visarenden, pelikanen, fregatvogels en ijsvogels tegenkwamen. Prachtig!

Op een gegeven ogenblik in Key Largo, kwamen we bij het John Pennecamp? Sate Park. Daar waren allerlei wandeltrails. (We liepen er drie want langer dan 1,5 mile waren ze niet), er waren kempeerterreinen, picknickplaatsen een strand, een haven en een bezoekerscentrum.

Kijk, hier zie je een fergatvogel en een roodkopgier (turkey vulture) in een beeld.
Een wandeling liep door de mangrove, er zaten allemaal gaten in de grond van die typische mangrove krabben die 's avonds tevoorschijn komen.

Deze vlinder is waarschijnlijk een Queen.

Een wants. We kwamen bij een van de trails op een oude boomgaard terecht waar ze limoenen, guaves, avocado's en mango's verbouwden.

Bloeiende Guave

Daarna gingen we nadat we de winkel en het bezoekerscentrum bekeken hadden, op het strand zitten om een beetje te zwemmen, te snorkelen en te eten. Er waren allemaal steenlopertjes. Ze waren helemaal niet schuw en aten bijna uit je hand!

Kijk maar hoe dichtbij ze komen!

Ook de ibissen en de lachmeeuwen zaten te bedelen. We snorkelden boven het koraalrif?. (Ik geloof dat het nog geen echt koraal was, maar ik vond het er op lijken). We zagen heel grote en kleine vissen, kanonnen van een gezonken Spaans galjoen of een piratenschip, daar zijn de geleerden (Niels en Nienke) het nog niet over eens. Darana gingen we weer verder. Onderweg kregen we ineens een soort vantropische regenbui. Darana was het droog, maar wel wat koeler en winderiger. (21 graden)

Onderweg vonden we nog een geocache.

We reden over de beroemde 7 miles bridge naar Key West.

In Key West was het beredruk en konden we niet zo goed een kamer vinden. Uiteindelijk vonden we via de toeristen informatie eentje een eind buiten het centrum en voor maar 1 nacht. Maar dat bleek wel een soort driekamer appartement te zijn.
heel groot en met een volledige keuken en superbadkamer, zwembad, jacuzzi en 2 televisies (maar nergens een goed programma. Omdat het wel een beetje te duur was, aten we maar soep en brood op de hotelkamers. Jammer genoeg misten we nu wel de zonsondergang op Key West. Nou ja, die hebben we morgen wel weer.

Key West is een heel apart plaatsje. Heel toeristisch en aan de andere kant ook zo'n surf stadje. Rustig aan. Have fun. Feel young etc. Hier zat iemand de sterren van de hemel te drummen op emmers en met een pannendeksel aan zijn voet.

We gingen even naar Sloppy Joe's een wereldberoemde kroeg in heel Florida. We zagen een optreden van Pat (als ik het goed begreep). Het begon heel leuk en gezellig met leuke muziek en een soort stand up comedie waarin de andere beroemde kroeg in Key West (Margarita ville) afgekraakt werd. Op een gegeven ogenblik ontaardde het echter in een ontztttend rechts reactionair gelul en zijn we maar weggegaan. We dronken nog wat in een van de vele gezellige winegardens.