zondag 14 augustus 2022

Mocht wel wat minder…

Zo, ik zit nu in de tent tegen de pitbull muggen die elk stukje huid dat niet met DEET bedekt is aanvallen.
Maar goed over vandaag. We vertrokken om acht uur van onze camping en namen de kustroute. Niet de Oostzee route want die zou over een aantal heel hoge bergen gaan die je op deze manier kon vermijden en het was nog mooier ook volgens de mevrouw van de camping. 
Het eerste stuk fietsten we over het strand

 
Mooi dit landschap nog met allemaal heggen en tuunwallen.

Ook fietsten we af en toe door bosachtige omgeving en dorpjes

We waren na anderhalf uur in Ærskøbing een prachtig bezienswaardig stadje wat we echt moesten zien volgens de folder van Ærø.


Het is ook mooi. Natuurlijk is het zondag en is alles dicht. Maar we zagen wel een plek waar een  bord buiten stond van koffie en gebak. Wij er heen voor een kopje koffie. Het was ook een hotel en er waren allemaal ontbijt gasten. Koffie…Dat was wel ingewikkeld eigenlijk pas vanaf 12 uur, maar vooruit voor DKK 90 mochten we wel een bakje. Na even tekenen kwam ik erachter dat dat €12, was. Belachelijk! Dat doen we niet. Dus wij weer weg. We zagen een ander koffie tentje waar we koffie en een croissantje bestelden. Bleek dat bij elkaar ook 90kroon te zijn! Nou ja, niet teveel terrasjes dus deze vakantie. Toen waren we weer bij de haven en vertrok de boot naar Svensborg op het eiland Fyn. Het was een overtocht van ruim een uur

Onder deze brug voeren we door en die moesten we even later over met de fiets! We hadden vandaag een flinke windkracht 4 tegen. Later moesten we ook met een lange dijk vis het eilandje Siø naar het eiland Langeland.

Daar kwamen we opeens langs en onder een prachtig landgoed Valdemar Slot


Even later zagen we ook een eik die in 1600 was geplant! Wat een dikke, oude boom!

Even later kwamen we langs een poeltje waar allemaal kieviten zaten en deze. Groenpootruiter.

We wilden naar Rudkøbing fietsen omdat daar vandaan weer een Ferry naar het volgende eiland vertrekt. Lolland. Dan zouden we morgen de eerste boot kunnen nemen. We reden langs de camping, eerst even kijken bij de boot. Hé, die gaat over een kwartier. Kaartjes gekocht en dan maar vast naar Lolland.
Toen we van de boot afgingen, liep mijn fietstas ineens vast in mijn spaken. Provisorisch gerepareerd en verder. Opeens deed mijn accu het niet meer. Ik reed 0 km p/h en ik had geen ondersteuning meer. Nou ja, dan maar zo, de camping was toch vlakbij de boot. Onderweg nog verschillende dingen geprobeerd om te resetten maar, niets hielp. Na zo’n 8/9 km tegen de wind en bergje op, had ik er genoeg van. We stopten weer en ik googelde op foutmelding 503. Bleek de sensor op mijn spaak verschoven door de kapotte fietstas waardoor hij geen verbinding meer. Zakt met de motor. Dat was snel verholpen. We konden weer door. De camping die we zochten was toch nog wel een eindje weg. Het eiland was mét ondersteuning ook wel wat leuker dan zonder. We reden constant over halfverharde fietspaden door bossen en langs de kust.
Nakskov, een haven/industriestadje

Uiteindelijk hadden we vandaag 90 km gereden voor we een camping vonden.
Geen bemande receptie, zoek maar een plekje. Ook geen picknick tafel. Dat is een beetje jammer en dus veel muggen. Morgen doen we een kortere etappe

Geen opmerkingen: