maandag 30 juli 2018

naar de zandduinen

 Vandaag gingen we later weg dan normaal omdat we met de Toyota met de Zwitsers zouden oprijden. Al met al waren wij toch veel eerder weg dan de Toyota, maar die haalde ons wel in. Toen die dat deed spraken de beide chauffeurs af dat we het wel alleen konden. De route was prima te doen. De hele woestijn zag een beetje groen. Overal groeiden polletjes bieslook of een andere look.




een waterput

 We kwamen in een dorpje. Daar was een bank en we moesten wat geld wisselen. Het was een hele administratieve toestand. Stapels papieren in vullen. Toen het geld uiteindelijk uitbetaald werd, kwamen alle andere klanten om Niels (die het geld haalde) heen staan en duwden elkaar weg om het goed te kunnen bekijken. Zoveel geld!
klanten in de bank


 Op een gegeven ogenblik werd het weer wat bergachtiger. We reden door een soort kloof. Ineens stak er een steenbok over! We konden hem heel goed zien. En als je heel goed kijkt, kan je hem op deze foto ook zien. Eerst even op klikken om groter te maken.
 Onderweg lieten we Bazraa regelen dat we niet twee nachten in dit kamp zouden blijven maar in het volgende kamp. De zandduinen leken ons niet het meest interessante landschap. Maar vlak voor de lunch kwamen we wel aan in het zandduinen gerkamp. Dat men het niet met ons eens is kan je hier lezen. KLIK maar.
Na de lunch gingen Jaap, Bazraa, Niels en ik een stuk lopen. Diane wilde even uitrusten en daarna samen met mij op een kameel rijden.


erg veel hagedissen

gobi boom, de saxaul tree. LEES hier meer

toen kwamen we bij de rivier.
 Ik ging terug want ik zou nog met Diane kameel rijden en ik vond het wel genoeg. Ik liep heerlijk in mijn eentje door de woestijn!
 De anderen gingen door en beklommen de zandduinen





ik zag kamelen, maar reed er niet op want Diane sliep nog

onze ger met storm beveiliging

even kletsen voor het restaurant


Geen opmerkingen: