maandag 5 juli 2010

Eerste draaidag

Hier in Duitsland gaat kinderbegeleiden iets anders. Behalve mijn gewone werk, moet ik nu ook een hele administratie bijhouden op de minuut precies van wanneer het kind op de set is en wanneer niet. Nu had ik het vandaag nog niet helemaal goed gedaan. Ik moet ook bijhouden wanneer de camera daadwerkelijk draait. Uiteindelijk mag hij 6 uur op de set zijn, waarvan maximaal 3 uur voor een draaiende camera. Ook moet hij tussen drie uur settijd, drie uur rust hebben en dan weer drie uur op en om de set zijn. Daarom staat mijn bus ook nét buiten de muren van het terrein. Dan is hij van de set. Pfff. Dit moet ik vanavond ook nog in het net uitwerken.
De komende drie weken film ik steeds op dezelfde lokatie: Malzwerk in Erfurt. Ik moeet nog opzoeken wat Malzwerk is/was. Maar het is een oud bakstenen industriëel complex. Daarin is het zogenaamde huis van Tony en z'n ouders gebouwd en ook de tuin. Het ziet er schitterend uit.


Kijk, filmen in de vergane glorie. Daar houdt Nienke van
Mooi toch?
De jongen die Tony sppelt, Faas, leert poffertjes bakken
En dan 's avonds op de hotelkamer nog alle gegevens uitwerken, dagboekje maken, skypen en bloggen. Druk als een klein baasje. Maar, wel lekker een kopje kofffie erbij. En dan mag ik van Niels geen nieuwe labels meer maken voor het blog... Ik noem dit eigenlijk toch wel werk!

Geen opmerkingen: