zondag 11 juli 2010

Zwemmen en wéér voetbal

Vandaag een echte rustige dag er van gemaakt. Eerst uitgeslapen tot half negen, toen na het ontbijt naar dit plekje bij het riviertje gegaan met m'n boek (de verborgen geschiedenis van Courtillon van Charles Lewinsky). Om een uur of haalf 12 was de schaduw daar weg en heb ik de vouwfiets gepakt en ben naar het Nord Strandt gegaan. Dat is een soort Twiske aan de rand van de stad. Dat was lekker in de schaduw van een kersenbooom, boek mee, broodjes mee af en toe zwemmen en lekker lezen. Om 4 uur had ik het er wel weer gezien. Terug naar het hotel, douchen, rommelen en om een uur of zes op pad voor eten. Ik vond een leuk terrasje boven het water en even later voegden zich een aantal mensen bij mij. Waarna we direct door moesten naar het grote plein voor de finale. Pff, lange zit hoor met ook nog een verlenging. Ik vond het best een saaie wedstrijd, maar men vond het spannend. Nou, dat gedoe is weer voorbij. Ook wel jammer, want het gaf een leuk gezamenlijk doel om 's avonds iets te doen.
Zo ziet het er heel rustig uit, maar het was best wel druk bij Nordstrandt. Wel lekker water. Ik heb zelfs 2 keer gezwommen!







Leuk hé? Deze wilde ik jullie niet onthouden. Die zitten allebei ergens in een gebouw ingemetseld. Ik liep er langs op weg naar een eet plekje. En van Niels moet ik hieer iets meer over vertellen. De ene, de langste is zoals je kunt lezen als je op de foto klikt een Pruisische halve roede en de ander is een meter. Erfurt is altijd een handelsplaatsje geweest. Waarschijnlijk was het daarom belangrijk zo'n standaard ergens in een muur gemetseld te hebben. Nu is het het gebouw van de Thüringse deelstaat, maar vroeger was het vast een handelsgebouw of zo. Ik moet de historische stadswandeling van Erfurt ook nog doen>

2 opmerkingen:

Niels zei

De laatste twee foto's moet je meer over vertellen. Het is niet helemaal duidelijk wat er op staat.
Kus Niels

Chaja zei

inderdaad, ik snap er niks van