donderdag 29 juli 2010

Met de trein naar Jena

Toen ik vanmorgen klaar was met uitslapen, ontbijten, werk, was etc. was het alweer miezerig weer in Erfurt. Twee dagen vrij. Wat zou ik eens gaan doen? Ik ging in mijn regenjas naar de VVV en vroeg wat ik nog moest zien. Ik bleek wel al héél veel gezien te hebben. Nu hadden ze nog een slot in een dorpje verderop als optie en Jena. Het slot had zo'n beroerde busverbinding dat ik daar eerder voor op pad moet. Morgen misschien. Dan maar naar Jena. Drie kwartier met de trein met lekker veel oude Oost-Duitse vergane glorie als uitzicht. Jena is een aparte stad. Een echte studenten stad die niet weet of het nu ook een rustieke binnenstad wil hebben of een super moderne. Maar het was een leuke dagbesteding. En nadat ik wat gegeten had in een of ander restaurant voor psychiatrisch patiënten (tenminste die zaten daar verder allemaal. Het eten was goed en goedkoop), ging ik weer met de trein terug naar Efurt.
Jena dus. Dit is het oude raadhuis op het marktplein
Uitzicht vanaf de Middeleeuwse Pulvern Turm op de moderne Jena Turm. De Pulvern Turm is een onderdeel van de oude stadsmuur.
Volgende week gaat Niels met Chaja, Richard en Dajo naar de Alpen. Pûh! Dat kan ik ook. Alpen in de Botanische tuin.
Het Botanische tuinterrein met berg op de achtergrond Tropischekas

Apart als het mooiste van de stad de oude begraafplaats is...
Terug in de trein, zette ineens iemand in de lucht de douche aan, terwijl de zon bleef schijnen.
Zie je prijs ook? Alleen daarom al was het leuk in Jena!
En toen keek ik naar mijn raam en zag ik deze op de gordijnen zitten. Het is geen grote weerschijnvlinder, geen ijsvogelvlinder, geen boswachter. Ik weet het niet...
Niels kon hem via Skype ook niet determineren. Dus wie het weet mag het zeggen...

2 opmerkingen:

Jelka zei

Misschien deze?
http://www.2metdenatuur.nl/blauweijsvogelvlinder.htm
x

Chaja zei

Leuk,
Leuke laarsjes!