dinsdag 6 juli 2010

werk en voetbal

Het blijft een prachtige locatie, dat Malzwerk. Ik weet inmiddels wat het geweest is: Een moutfabriek. Er werd mout gebrand voor de bierbrouwerij. Dat doen de Duitsers een beetje in het groot omdat ze nu eenmaal veel bier drinken. Overigens werd mij vandaag verzekerd dat Duitsers pas op plaats 5 staan in de wereldranglijst van bierdrinkers. Eerst komt Luxemburg, Denemarken, Engeland, Ierland en dan dus pas Duitsland. Maar ja, het is toch een raar volk. Pauli, de octopus uit de dierentuin van Oldenburg (OF ZO) heeft voorspeld dat Duitsland de halve finale tegen Spanje gaat verliezen. Ze zijn in paniek. Rare jongens, die Duitsers!
Ook nog even werken vandaag, maar na het werken...
Hier zit Faas in vol ornaat. klaar om voetbellen te kijken. Ik ging ook mee, met de rest van de crew. Ik weet zelfs wie er gescoord hebben: Van Bronkhorst en Van Bommel en De Zeeuw werd in zijn gezicht geschopt, het werd 3-2 en Van der Vaart kwam er pas veel later in. Meer bewijzen dat ik het écht gezien heb? Vraag maar!
Wij maken als Nederlanders in Duitsland de stad onveilig. Dit zijn Jeroen Spitzenberger en Faas Wijn, zij waren het uitbundigst gekleed. Ik had ook mijn oranje gympen en mijn oranje geruite bloesje aan, hoor.
Ja, ja, kijk 'r juichen voor onze jongens!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Zelfs Niels had een oranje overhemd aan... Lag toevallig bovenop, zei hij. Zijn grootste invloed... Kranten halen... 3 seconden kijken en daar was de gelijkmaker :)

Chaja zei

Ja maar Paul die Octopus die had het bij het vorrige EK maar 1 keer fout ja!

:)