zondag 18 juli 2010

Naar het bos en historische stadswandeling (deel 3)

De frambozen waren rijp en ze waren er volop. Ik heb mijn vitaminen binnen vandaag!
Ik heb een hele tijd naar een familie van deze rosse woelmuizen (rötelmauser) zitten kijken dei lekker aann het studderen waren op ongeveer een metertje afstand.



Vlindertjes fotograveren, kan Niels écht veel beter. Toch een poging gedaan...
Buizerd, lukt ook nog een beetje
Deze red ik wel om te fotograveren












Dit keer wat details van de ornamenten en zo van de gebouwen tijdens de historische stadswandeling.



























Ik weet zeker dat de vogel die hier in het galmgat de boel onder zit te schijten, de slechtvalk is die ik steeds zie vliegen. Volgende week gaat Niels het controleren.
Vnnacht heeft het de hele nacht geregend. Vanmorgen scheen de zon en hadden we een heerlijk frisse zonnige dag met zo'n 25 graden. Heerlijk. Gisteren had ik bovenop de citadel het bos in de verte gezien en vandaag besloot ik die richting op te fietsen om te zien of ik het terug kon vinden. Dat lukte prima. Na een half uurtje fietsen zette ik mijn fiets vast aan een hekje bij een bospad en ging lekker wandelen met m'n rugzakje met boek, brood, drinken, kleren, paraplu en wat een mens nog meer nodig zou kunnen hebben. Het is een echt stadsbos, dus ik moest best ver lopen om niet meer constant omver gerend te worden door alle joggers. Wel zag ik bijna meteen een jonge buizerd in een boom zitten. Hij zat te schreeuwen om z'n moeder die al snel kwam aanvliegen. Ik hoorde spechten roffelen, maar dan extra hard. daarom heb ik besloten dat het een extra grote en dus een zwarte specht moest zijn. Tot vier uur heb ik door het bos gedoold. Tussen de middag een uurtje op een bankje m'n boek gelezen en vlak bij m'n fiets een paar rondjes gelopen voor ik het juiste pad naar de fiets weer had gevonden.
Eenmaal terug in het hotel ben ik nadat ik wat gedronken had verder gegaan met het laatste restje historische stadswandeling. Via een lekkere salade op een terras op straatniveau en een meesterlijk Italiaans citroenijsje bij de Italiaanse ijssalon ben ik weer terug gekomen in het hotel.

Geen opmerkingen: