zondag 18 juli 2010

Historische stadswandeling Erfurt (deel 1& 2)


Maar wel heel vrolijke voetgangers in Erfurt


zwarte roodstaart. daar miegelt het van in Erfurt.
Op de citadel
Vandaag had ik weekend. Nadat ik een beetje uitgeslapen had en m'n huiswerk allemaal had gedaan, ging ik de historische stadswandeling uit het foldertje van de vvv maar eens lopen. Net toen ik buiten kwam, was de zon ineens verdwenen. Toch liep ik erg lekker en bekeek alles in het stadje(nog) eens. Halverwege begon het ineens te plensen en ik had niks mee. geen jas, geen paraplu, niks. Nu was ik toevallig met de wandeling in de buurt van het hotel, dus eerst maar even terug. OP de hotelkamer wasje gedaan, thee gedronken en boek gelezen. Rond een uur of zes, was het weer droog en scheen de zon zelfs af en toe. Ik besloot maar weer verder te lopen en onderweg een eetplekje te zoeken. Ik was nog niet buiten of het begon weer te spetteren, maar nu had ik een plu mee. Op de citadel staat ook een soort glazen restaurant. Daar heb ik gegeten. Jammer genoeg liet ik mijn telefoon vanaf het terras (op zo'n 10 meter hoogte) naar beneden vallen. Nu is m'n telefoon stuk. Hij doet 't nog een beetje, maar ik ben bang dat ik een nieuwe moet. Na het eten dacht ik nog even snel naar de telefoonwinkel in het grote winkelcentrum op de Anger te gaan. dat is namelijk tot 20.30 uur open. Om 20.20 uur stond ik voor de gesloten deur. In ieder geval kan ik er tot maandag nu niks meer aan doen. Zoals jullie gewend zijn van mij, nu niet de toeristische mooie plaatjes van Erfurt, maar meer de vergane glorie en de zelfkant. Mooi he?

Geen opmerkingen: