zondag 11 juli 2010

lekker even naar Middellie

Vandaag nadat Dajo was vertrokken naar de vlaamse ardennen voor een zomerkamp van de NJN heb ik de fiets gepakt naar Jaap en Diane in Middellie. Dat was hart nodig ik was er een tijd niet geweest wel even maar niet lekker op het erf een beetje aanrommelen en klusjes doen. Ik had een fles vliesbloesemchampagne mee die ik een maand geleden gemaakt had. Deze hebben op de vlonder aan de vijver soldaat gemaakt en viel in goede aarde. Er kwamen nog twee grutto's voorbij een grot zilverreiger. We werden belaagd door vele horzels, de geen die mij te pakken hebben genomen hebben het in ieder geval niet overleeft. De meest autentieke boerderij van de Beemster hoek purmerenderweg, hobrederweg met de schaapjes nog in de tuin en een gasbron.



Diane bekijkt de oogst in de boomgaard. Vorig jaar was het na de grote snoeibeurt watminder maar nu na alleen wat onderhoudssnoei ziet het er weer veelbelovend uit.


Hoezo zijn grauwe ganzen in de zomer slecht voor weidevogels vorige week nog heel jonge visdieven het is het meest rijke stukje weidevogelgrond van Nederland echt super.



Geen opmerkingen: